Is het uw doel om goed contact te onderhouden met uw prospects en klanten? Dan is e-mail maketing automation een goede tool. Het doel van e-mail marketing is om zo veel mogelijk informatie over uw potentiële klanten te verzamelen en een uitgebreid profiel op te stellen. Op basis van dit profiel kan u potentiële klanten heel persoonlijk benaderen en campagnes opstellen die inspelen op de wensen en interesses van de potentiële klant. Zoekt iemand bijvoorbeeld regelmatig naar een wit T-shirt, dan is het mogelijk om aanbiedingen en e-mails hier op aan te passen. Gerichte e-mail marketing verbetert direct het conversiepercentage!

Een effectieve e-mail marketing automation strategie
Veel bedrijven maken al gebruik van e-mail marketing. Vaak ontbreekt er echter een duidelijke strategie. Het is belangrijk om over een strategie na te denken die bij uw doelgroep aansluit. Ook is het van belang om vast te stellen wat uw doelstellingen zijn. Wat wilt u bereiken met uw e-mail campagne? Daarnaast bepaalt de content van de e-mails voor een groot deel het succes van de campagne. Wij zorgen ervoor dat de content relevant is voor de doelgroep en dat de e-mail aantrekkelijke teksten, foto’s en video’s bevat. Een content kalender is een handig hulpmiddel om ervoor te zorgen dat alle content uniek en relevant is. Tenslotte is het verstandig om buttons toe te voegen die linken naar uw website. Op deze manier realiseert u meer verkeer naar de website. Wellicht gaan deze potentiële klanten over tot een aankoop! Maak het uw doelgroep dus zo gemakkelijk mogelijk.

Verschil e-mail marketing automation en marketing automation
Hoewel e-mail marketing automation en marketing automation met elkaar te maken hebben, zijn dit twee verschillende diensten die ingezet kunnen worden. E-mail marketing automation maakt deel uit van marketing automation. Over het algemeen is marketing automation uitgebreider dan e-mail marketing automation. Het gaat hierbij om het tracken van alle online interacties van een potentiële klant. Op deze manier wordt er een steeds uitgebreider profiel opgebouwd. E-mail marketing automation is vooral gericht op het registreren van de interactie maar doet niets met de feedback. E-mail marketing automation kijkt naar het aantal clicks en hoeveel mensen de e-mail openen. Marketing automation aan de andere kant focust meer op het convergeren van verschillende kanalen en zorgt ervoor dat alle content relevant is.

Hulp nodig?
Heeft u hulp nodig bij het opzetten van een goede e-mail marketing strategie? Ons team staat voor u klaar! E-conomy heeft al meer dan 10 jaar ervaring met e-mail marketing consultancy. Wij weten precies wat er speelt en welke kansen er liggen voor uw bedrijf. Onze specialisten geven altijd gericht en eerlijk advies. Gebruikt u momenteel al e-mail marketing? Wij helpen u graag om de content en de conversies te optimaliseren. Daarnaast is het mogelijk om de e-mail marketing volledig aan ons uit te besteden. Heeft u vragen of opmerkingen? Bel dan naar 015-7503656 of stuur een e-mail naar info@e-conomy.nl.

Voordelen:

  • Spreek een specifieke doelgroep aan
  • Realiseer meer leads en conversies
  • Realiseer meer website bezoekers
  • Persoonlijke en relevante e-mails leiden tot loyale klanten
Beoordeel de informatie van deze pagina