Leveren de leads die u benadert maar weinig conversies op? Marketing automation vergroot uw huidige klantenbestand en zorgt voor meer leads die tot aankopen leiden. De kosten om zelf leads te benaderen kunnen hoog oplopen. Daarnaast resulteert dit vaak in weinig conversies. Nu bijna alle bedrijven online actief zijn, wordt het steeds moeilijker om uw doelgroep te bereiken. Marketing automation zorgt ervoor dat uw berichten relevant en effectief blijven.

Wat houdt marketing automation precies in?
Voor veel mensen is het nog onduidelijk wat marketing automation nu precies inhoudt. Het doel van marketing automation is om de kans op een conversie te vergroten. Om dit te bereiken wordt er gebruik gemaakt van verschillende geautomatiseerde systemen om leads aan het bedrijf te binden en door de ‘customer journey’ heen te helpen. De ‘customer journey’ is de weg die iemand aflegt om klant te worden. Met marketing automation zien we precies in welke fase de klant zich bevindt. Vervolgens begeleiden we de potentiële klant door het proces. Marketing automation is het sturen van bepaalde informatie op het juiste moment. Hierdoor wordt de potentiële klant aangespoord om terug te keren naar de website en een aankoop te doen of bijvoorbeeld een contactformulier in te vullen. Door klanten in een vroeg stadium te bereiken vergroot u de kans op conversies.

Succesvolle marketing automation
Door middel van marketing automation weten we precies wanneer we welke triggers moeten sturen. Zo stuurt u altijd de juiste informatie op het juiste moment naar uw klant. Het is belangrijk om niet alleen klanten te benaderen die klaar zijn voor de aankoop maar ook klanten die zich nog aan het oriënteren zijn. Wij helpen u om relevante berichten te sturen naar de juiste mensen. E-conomy helpt u graag om sterke relaties met uw klanten te creëren. Uiteindelijk converteren meer leads naar sales met marketing automation! Dit is waarschijnlijk uw doel.

Wanneer wij een marketing automation campagne opzetten onderzoeken we eerst wie uw doelgroep is en wat deze doelgroep kenmerkt. Bij E-conomy zijn we altijd op de hoogte van de laatste trends en ontwikkelingen. Hoe nemen potentiële klanten een beslissing? Welke afwegingen maken zij bij het maken van een aankoop? Samen met u formuleren we de antwoorden op deze vragen. Vervolgens schrijven we relevante content. Het is belangrijk dat deze content past bij de fase in het aankoopproces waar de klant zich op dat moment bevindt.

E-conomy is de specialist op het gebied van Marketing Automation
Marketing Automation is een complex proces. Wij helpen u dan ook graag om een effectieve marketing automation strategie op te stellen. Bij E-conomy hebben we al meer dan 10 jaar ervaring met online marketing waardoor we precies weten hoe we het optimale resultaat uit uw budget kunnen halen. Wij nodigen u graag uit voor een gesprek!

Voordelen:

  • Realiseer meer leads van een hogere kwaliteit
  • Verbeter de segmentatie van de markt op basis van online gedrag
  • Target potentiële klanten met gepersonaliseerde campagnes
  • Verhoog de click-through-rates

Tel: 015-7503656
E-mailinfo@e-conomy.nl

Marketing Automation 5.00/5 (100.00%) 1 vote