De laatste jaren is de populariteit van social media sterk toegenomen. Hier kunt u slim op inspelen. Zo is het mogelijk om via advertenties op Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter of Snapchat een hele specifieke doelgroep te bereiken. Het is belangrijk om uw bedrijf onder de aandacht te brengen van een potentiële klant op het moment dat hij of zij op zoek is naar een bepaald product of over wil gaan tot een aankoop. Social media activiteiten zetten uw bedrijf op de kaart, verbeteren het imago van uw bedrijf en sporen klanten aan om actie te ondernemen.

Wat is social media marketing?
Social media marketing is de meest interactieve vorm van marketing omdat u direct kunt communiceren met de klant. Door een gesprek met de klant aan te gaan, begrijpt u de klant beter en kunt u persoonlijk advies geven. U weet precies wat de wensen en twijfels van de consument zijn en op basis hiervan advies geven. Uiteindelijk helpt social media marketing om de loyaliteit en klanttevredenheid te verbeteren.

Een goede social media strategie
Het is belangrijk om van te voren na te denken over een passende strategie. Wilt u bijvoorbeeld het imago van uw bedrijf een boost geven? Of is uw doelstelling om uw klanttevredenheid te vergroten? Op basis van uw doelen stellen we een social media strategie op en bepalen we welke platformen essentieel zijn om te gebruiken. Nadat de algemene social media strategie is bepaald, creëren we een content kalender. Deze content kalender geeft precies weer welke content wanneer geplaatst kan worden op welk platform. Hierbij is het van belang om in te spelen op feestdagen en relevante nieuwsberichten.

Succesfactoren social media posts
Of een social media campagne aanslaat bij uw doelgroep hangt af van een aantal factoren. Zo is het ontzettend belangrijk dat uw boodschap oprecht overkomt. Wanneer klanten zich kunnen identificeren met uw bedrijf, zullen zij u blijven volgen en eerder een loyale klant worden. Zorg er dus altijd voor dat de social media content aansluit bij de normen, waarden en identiteit van uw bedrijf. Daarnaast is het verstandig om social media te integreren in verschillende outlets zoals de website en in de nieuwsbrief. Een groot voordeel van social media is dat u klanten direct om feedback kunt vragen en ze mee kunt laten denken over de ontwikkeling van een nieuw product. Het is echter belangrijk dat u op ieder social media platform andere content plaatst om optimaal van de mogelijkheden gebruik te maken. Zo is Twitter een geschikt kanaal om overtuigende teksten op te plaatsen terwijl u via Instagram een goede impressie van uw producten of service kunt geven met foto’s. Tenslotte is het verstandig om een ervaren bureau in te schakelen die u helpt bij het opzetten van een goede social media strategie. Bij e-conomy zorgen we ervoor dat u goede inzichten heeft in de resultaten.

Contact E-conomy
Bent u benieuwd hoe social media marketing toegepast kan worden voor uw bedrijf? Wij nodigen u graag uit voor een vrijblijvend gesprek. Zo kunnen we samen doornemen wat u wilt bereiken en welke platformen hier geschikt voor zijn. U kunt ons telefonisch bereiken via: 015-7503656 of een e-mail sturen naar: info@e-conomy.nl.

Voordelen social media marketing:

  • Vergroot de online vindbaarheid van uw bedrijf
  • Vergroot uw naamsbekendheid
  • Creëer meer positieve associaties met uw bedrijf
  • Target een specifieke doelgroep
  • Communiceer op een persoonlijke manier met uw doelgroep
  • Vergroot het aantal websitebezoekers, leads en conversies
  • Speel in op actualiteiten
Social media marketing 1.00/5 (20.00%) 2 votes